iamYu zet zich in voor Zorg op maat. Zij ontwikkelen een app om jongeren in de jeugdzorg meer inzicht, regie en eigenaarschap te geven in hun behandeling.
aXtion BV bouwt aan lamYu: Jeugdzorg die gaat over jou!
Voor een samenwerking tussen Radboud Universiteit Nijmegen, Zorgbelang Inclusief en JongerenNetwerk bouwt aXtion BV mee aan IamYu. Dit is een mobiele app en een webapplicatie met als doel jongeren meer te betrekken en inspraak te geven in het behandeltraject dat ze ondergaan. De rol van aXtion is het mogelijk maken van deze oplossing. Alles voor de hulpverlener zit in de webapplicatie, van de cliënten en vragenlijsten aanmaken tot het plannen. Jongeren kunnen er gebruik van maken middels een mobiele app.
Het is een bijzonder project: waar behandelmethoden vaak gestandaardiseerd zijn, streeft IamYu naar het verpersoonlijken van de behandelaanpak middels technologie. Het project heeft de 3e prijs gewonnen van de Medische Inspirator prijs 2019, een stimuleringsprijs voor de meest inspirerende samenwerking tussen patiënten en onderzoekers voor de ontwikkeling van een medisch product.
Promovideo voor de Medische inspiratorprijs
De softwareoplossing
Voor IamYu is een platform gecreëerd dat betrokkenheid en een betere samenwerking stimuleert tussen hulpverleners en cliënten. Er is daardoor meer inzicht in persoonlijke veranderingen. Daarbij zijn drie zaken van groot belang:
Meten wat belangrijk is
aXtion BV ontwikkelt de softwareoplossing waarin de zorgverlener zijn cliënten kan beheren en samen met zijn cliënt een persoonlijke vragenlijst (meting) kan opstellen en plannen. Makkelijk en snel in te vullen op de mobiel.
Veranderingen begrijpen
Altijd en overal zien hoe het gaat door persoonlijke grafieken. In gesprek met de zorgprofessional meer inzicht krijgen in het veranderproces van de cliënt.
Uitkomsten voorspellen
Analyses en feedback op de veranderingen van de cliënt. Patronen en belangrijke momenten herkennen om samen te werken aan de beste zorg voor de cliënt.
Dat de zorgverlener samen met zijn client een persoonlijke vragenlijst kan maken, maakt deze softwareoplossing bijzonder. Op deze manier wordt er ingespeeld op de behoefte van cliënten en tegelijk meer inzicht en meer input gegeven in de behandelingen.
Het resultaat
Verhoogde kwaliteit dienstverlening
Persoonlijke vragenlijsten door samenwerking zorgverlener en cliënt.
Individuele, persoonlijke zorg
De softwareoplossing stimuleert zorg op individueel niveau: behandeling van de persoon en niet de diagnose.
Een vollediger beeld van het behandelproces
De app is altijd binnen handbereik. De cliënt kan op elk moment informatie invullen. Zo krijgt de hulpverlener een beter beeld en kan hij specifiekere zorg leveren.
Meer weten?
Bent u ook geïnteresseerd in een mobiele app in combinatie met een webapplicatie? Of heeft u een andere vraag voor ons? Neem dan contact op via dit formulier. Dan kijken wij samen naar de mogelijkheden.
aXtion maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren. De noodzakelijke cookies zijn nodig voor het goed functioneren van onze website. De statistische cookies kunt u aanzetten via 'Meer opties'. Meer informatie over onze cookies vindt u in ons cookie beleid.